Starozákonní Izrael se těšil na Boží soud, až budou bezbožní smeteni z povrchu země a zavládne věčný mír. Jenže dovolávat se Božího soudu je vždy ošemetné. Zpravidla to činí ti, kdo žijí v iluzi, že Boží soud má dopadnout jen na ty druhé. Slova Malachiáše navzdory řeči o soudu obsahují i potěšení a naději. A možná nás překvapuje, že ta naděje je právě v Božím soudu a v příchodu posla. Cílem Hospodinova soudu totiž není záhuba, ale očištění! Nikoliv zánik, ale obnova! I my se máme připravit na příchod Pána. Znamená to žít už nyní jako občané přicházejícího Božího království, jako lidé, kteří se už na tomto světě podřizují Boží vládě. Protože Pán už je za dveřmi.
Pane, ty opravdu přijdeš. Dej, abychom si zachovali nezdolnou naději na nápravu věcí lidských a připravenost na setkání s tebou.