Mnohokrát v různých variantách zaznívá resumé toho, jak může vypadat Boží spravedlnost a Boží soud: první budou poslední a poslední budou první. Někomu tato slova zní jako slova naděje, jinému jako hrozba. Příchod Božího Syna, narození Ježíše Krista je také soudem a zároveň příchodem spravedlnosti a spásy od Boha do našeho světa. Mocní stojí opodál, ale chudí pastýři jsou vedeni andělem. Moudří a spravedliví jsou mnohdy pokáráni, hříšníci jsou zváni ke stolu. Podobné překlopení (prvních a posledních) vystihuje i životní cestu samotného Ježíše Krista: Ukřižovaný beránek, ponížený a zabitý, usedá po pravici Otce v nebesích.
Ježíši Kriste, náš Králi, skláníme před tebou. Ať už se nám dostává cti nebo jsme ponižováni, neopouštěj nás. Kéž jsme připočteni k tvému lidu.